17-5-2017

Dit seizoen introduceert het BoerenBed haar eerste glamping locatie in Zwitserland! Wallis Collection vind je op een hoogte van 1500 meter in het schitterende Lötschental. Deze prachtige locatie ligt ongeveer 90 km ten zuiden van Bern in een klein dorpje met slechts 14 inwoners.

Kamperen bij de boer bij BoerenBed Boerderij Wallis!

Wat begon als een hobby voor Karin en Dani Ritler is inmiddels uitgegroeid tot een professionele schapenfokkerij. In 2004 was deze boerderij de eerste in het Lötschental die biologisch werd gecertificeerd. Dani kijkt ernaar uit om zijn kennis over de schapen met zijn gasten te delen. En iedereen die het leven van een Zwitserse alpenboer wilt ervaren, is welkom om te helpen met het hooien. Kinderen mogen de kippen voeren en op zoek gaan naar verse eieren in het kippenhok. In de voormalige koeienstal is er een mooie boerderijwinkel gerealiseerd, met eigen biologisch lamsvlees en andere regionale producten. Ze verkopen hier o.a. kaas, pasta, honing, wijn, zelfgemaakte likeuren en een klein assortiment van dagelijkse benodigdheden. Karin is een ervaren kok en organiseert graag kooklessen en andere food evenementen.

Ontdek deze Zwitserse Glamping locatie

Deze regio bevat een unieke charme door de met zon zwart verkleurde houten huizen en typische ‘Wallischer’ hooischuren. De boerderij bestaat uit een woonhuis en een bijgebouw, waar de familie Ritler 150 schapen en 60 kippen houdt. De omgeving van Wallis Collection kun je het beste per voet te verkennen. Begin met een begeleide wandeling, aangeboden door het Lötschental Höhenweg (tevens UNESCO-werelderfgoed). Daarnaast is er op 20 minuten afstand (lopen) van de boerderij, in Wiler, een recreatiegebied met minigolf, een speeltuin, ambachtelijke kaasmakerij en kabelbaan. Dit gebied is tevens een paradijs voor fietsers, met talloze mountainbikeroutes en fietspaden. Het bekende en autovrije stadje Zermatt, aan de voet van de wereldberoemde Matterhorn, is in een uurtje met de auto te bereiken (60km). Het laatste stukje is een kort ritje van 10 minuten met de trein.

Wat is Glamping?

Het is een afkorting van de term ‘glamorous camping’. Bij kamperen op de camping denk je vaak aan een tentje, luchtbedden, gasstelletje en gemeenschappelijke douches. Bij Het BoerenBed dachten wij: dat kan beter! Bij ons ervaar je het knusse gevoel van kamperen, maar met de luxe van een cottage. Geen stress van een tent opzetten, lekke luchtbedden of met een rol wc-papier onder de arm de halve camping over, maar heerlijk genieten van goede matrassen, een complete keuken, privé-douche en toilet!

BoerenBed

Europees leider in glamping vakanties, BoerenBed, biedt wederom haar luxe accommodaties aan op de meest mooie locaties in Nederland en daarbuiten. Terug naar het eenvoudige leven: zonder elektriciteit en wifi (je kunt uiteraard altijd je telefoon opladen in de gemeenschappelijke ruimte of het boerderijwinkeltje). Het BoerenBed concept is ongeveer 10 jaar geleden geboren in Nederland en heeft intussen al duizenden vakantiegangers uit heel Europa: o.a. uit Groot-Brittannië, Nederland, Duitsland en Frankrijk. Een originele vakantie voor gezinnen voor totale ontspanning, aldus de doelgroep. Niet voor niks wordt het BoerenBed door de klanten gewaardeerd met maar liefst een 9,5/10!